Переплутав дизель з бензином?


Переплутав бензин з соляркою на заправці? Таке може трапитися з кожним, особливо якщо в сім’ї дві різні машини або є робочий автомобіль. Як бути, якщо в дизельну машину налив бензин або навпаки?

Щоб розрізнити дизельну і бензинову машину, є чимало підказок – робота тахометра, звуковий супровід, нарешті, для особливо уважних, – написи на кришці бензобака, до того ж багато баки забезпечені горловинами, що не пропустять бензиновий пістолет на АЗС в дизельний бак. Проте, помилки трапляються через автоматизму або через не надто розумних заправників з наших АЗС.

Двигуни сучасних машин з кожним новим поколінням стають все складніше і тому чутливі до якості палива, тому пошкодження паливних систем і ДВС проявляються частіше, ніж на старих авто. Справа в тому, що бензин і дизель працюють з абсолютно протилежними алгоритмами. І наслідки помилки різні – залежно від типу автомобіля.

Бензин в дизель

Ситуації, коли в дизельну машину заливають бензин, зустрічаються частіше. Люди переходять на важкі позашляховики, купують другу машину для подорожей, беруть преміальний джип, базові версії яких частіше пропонуються з дизельними моторами. У підсумку на заправці водії за звичкою заливають бензин в свою нову машину.

Отже, у вашому баку хлюпається бензин замість солярки. Що робити? Завести машину в такому випадку важко: в паливній системі залишається солярка, якої вистачає на запуск двигуна і кілька хвилин роботи. Але робити цього не варто, перш ніж ви не згадаєте, скільки палива було у вас перед заправкою і скільки ви залили в бак. Якщо до АЗС машина під’їхала «на лампочці», то після декількох хвилин бензин неминуче потрапить в двигун. В такому випадку необхідно викликати евакуатор і везти автомобіль на СТО. Це найбільш безболісний варіант для вашого гаманця, так як ремонтникам потрібно просто осушити бак і залити в нього солярку.

Цих дій буде достатньо, якщо в баку було чимала кількість дизеля.

Однак багато хто після заправки і не підозрюють, що переплутали пістолети. Отже, при наповненні майже порожнього бака бензином дизельний автомобіль довго не проїде. Через кілька кілометрів машина просто затихне, і завести його вже не вийде. І це найбільш сприятливий перебіг подій, так як в сервісі ви звільнитеся тільки чищенням паливної системи: промиванням паливного бака, магістралей, заміною паливного фільтра.
Змішавшись, дизель і бензин утворюють вкрай шкідливу для двигуна суміш. В цьому випадку автомобіль почне втрачати потужність, мотор почне гуркотіти, а температура двигуна поповзе верх. Часто власники грішать на якість солярки тієї чи іншої заправки і навіть не підозрюють, що напартачили самі.

Октанове число бензину відображає його здатність протистояти передчасного займання, а цетанове число солярки – це показник того, як швидко може спалахнути паливо. Тобто чим вище октанове число, тим нижче цетанове, і навпаки. В результаті в камері згоряння створюється хаос, а водій плюс до всього іншого чує ніби металеві удари всередині мотора. В результаті двигун зношується значно швидше і може просто вийти з ладу.

До того ж сучасні автомобілі поголовно оснащені системою впорскування common rail, що змащується за рахунок відповідних властивостей солярки, а бензин цими властивостями не володіє, що призводить також до зносу паливного насоса високого тиску. Так що не полінуйтеся, відкрутіть кришку бензобака і понюхайте – може, звідти несе бензином.

Якщо ви почали заправку дизельної машини бензином, але вчасно усвідомили свою помилку, то не поспішайте телефонувати в Техслужби. Для початку подивіться, скільки палива довелося наточити. При обсязі бака 50 літрів можна влити близько 10 літрів бензину, після чого заправити його під зав’язку соляркою і, не вдаючись до високих обертів і особливо звертаючи увагу на всі зміни в поведінці машини, продовжити рух. Як тільки чверть бака спорожніє, знову відвідайте АЗС і залийте солярки до країв. Робіть так до тих пір, поки, за вашими підрахунками, весь бак не оновиться. Можна також додати в бак масла для двотактних ДВЗ для поліпшення мастильних властивостей палива з розрахунку 30-50 мл на літр залитого помилково бензину. Замість масла можна використовувати присадки для підвищення цетанового числа, але заливати це все необхідно до повної заправки бака соляркою, щоб все добре перемішалося.

Дизель в бензині

Зворотні ситуації теж трапляються. Але при попаданні солярки в бензинову машину ситуація змінюється кардинальним чином. Щільність бензину менше, ніж щільність дизеля, тому вже під час заправки вся солярка опускається на дно бензобака і намагається негайно потрапити в паливну магістраль. Тобто майже відразу водії починають відчувати ті ж стуки в двигуні, втрату динаміки, а сусіди о потоку ще бачать хмари чорного диму з вихлопної труби.

Початкові дії при помилковою заправці ті ж, що були описані вище: потрібно негайно осушити бак і залити потрібне паливо. Однак потрапляння солярки в бензиновий мотор в більшості випадків не загрожує жахливими наслідками. Якщо бак був порожній і солярка в ньому – переважна речовина, то мотор затихне практично миттєво і не встигне зіпсуватися. Ступеня стиснення ДВС і іскри від свічки просто не вистачить, щоб запалити бензин.

Якщо машина до заїзду на АЗС була заправлена ​​наполовину або більше, то рух, можливо, вийде. При відведених автомобілю кілометрів в такий паливної суміші почнуть засмічуватись фільтри, форсунки двигуна, а при тривалої експлуатації може призвести до пошкодження двигуна, який не зможе правильно синхронізувати роботу циліндрів. У дизелі міститься багато парафіну, який забиває всі магістралі і мембрани фільтрів, що відбувається з подвоєною швидкістю при негативних температурах. Однак для цього потрібно мати повну байдужість до симптомів, які виявляє автомобіль.

Якщо заправку бензинової машини вдалося припинити на самому початку, скажімо, на 50-літровий бак довелося близько п’яти літрів солярки, то, швидше за все, машина цього не відчує. Важливо тільки пам’ятати, що бак повинен бути заправлений під зав’язку бензином, бажано з октановим числом вище рекомендованого.

Таким чином, помилка на заправці не буде катастрофою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *